Alla inlägg den 13 januari 2008

Av B. - 13 januari 2008 21:48



Färg i all ära men den gamla layouten gjorde mig lite illamående efter ett tag. På riktigt liksom. Dessutom älskar jag Julie Nord, hon är en så duktig konstnär att man själv vår ångest. Därför får ni nu bilden i sin helhet plus ett par andra. Jag är så snäll.



Av B. - 13 januari 2008 18:55




Vi träffades för mexikanskt på vackra svartvita fat och lyssnade på musik och skapade hip hop. Mitt hip hop-namn: TimeBomb. Vilket är helt sant, vilket stämmer helt överens, vilket är helt fantastiskt. Thank you MC McCann, a shoutout to you and MC Cash XXL aka LoverBOY aka Sweet Thang Sugar Plum.


Diskussionerna var extremt intressanta dessutom, om ägandeskap i förhållanden och varför man hävdar att par i öppna förhållanden har vissa kontrakt men inte säger detsamma om de helt monogama förhållandena. Självfallet ingår man även där i kontrakt; skillnaden är att det monogama parförhållandets kontrakt är oskrivet och normativt och ses därför som "naturligt". Det är exempelvis taget för givet att man i ett förhållande inte har sex med någon annan, även om det givna i själva verket är en regel, en del av kontraktet. Otrohet, ett ord som förövrigt tydligt indikerar hur hemsk företeelsen är, bryter det oskrivna kontraktet och skadar förhållandet. Personligen kan jag dock inte minnas att jag någon gång, i något förhållande, kom överens eller diskuterade huruvida jag eller den andra personen skulle vara monogama; det bara antogs.


Själva processen är ju jätteviktig att uppmärksamma då det visar på alla andra underliggande kontrakt man går med på just för att de anses vara självklara eller naturliga. Ett oskrivet kontrakt är dessutom helt öppet för förändring; regler och förståelser kan läggas till, tas ifrån och ändras fritt då det i egentlig mening inte finns ett urtillstånd att peka tillbaka mot. Läskigt.


Apropå kontrakt fick jag i fredags skriva på ett jobbkontrakt. Det var också läskigt, hon frågade om jag kunde tänka mig att ta ut min piercing och det var så gulligt och det var så sött och artigt frågat när både hon och jag vet att jag fan inte har något val.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards